Kami
A few words about Us.


Assalamualaikum
Hamba Allah yang mencari erti kehidupan.
Menulis sekadar mengisi masa lapang.
Menyalurkan jiwa melalui tulisan.
Kesempurnaan orang lain menyempurnakan kekurangan diri kita.
Setiap yang datang akan pergi jua.
Setiap yang berlaku tersembunyi hikmah tersendiri.
Kepada Dia kita berserah

Note

Segala hasil penulisan diharap tidak disalin oleh mana-mana pihak.
Allah melihat segala tindakan kita.


Content
All I care.

Aku Introvert - Lifhae
Keeping secret and remain silent sometime be the curse.
» [Intro]
» [1]
» [2]
» [3]
» [4]
» [5]
» [6]
» [7]
» [8]
» [9]
» [10]

» [11]
» [12]
» [13]
» [14]
» [15]

La Estrella - Lifhae
It's not what you feel, It's how you feel it existance.
» [Intro]
» [1]
» [2]
» [3]
» [4]
» [5]
» [6]
» [7]
» [8]
» [9]
» [10]
» [11]
» [12]
» [13]
» [14]
» [15]

Bloodties - nouhainaz
Being strong sometimes weak.
» [Intro]
» [1]
» [2]
» [3]
» [4]
» [5]
» [6]
» [7]
» [8]
» [9]
» [10]
» [11]
» [12]
» [13]
» [14]
» [15]
» [16]
» [17]
» [18]
» [19]
» [20]
» [21]
» [12]
» [13]
» [14]
» [15]

BlogRoll
See them.

Follow Us

Lifhae| AliaAllias| Penulisan2U| Empty|

Your link here? Apply

The Guide
Hopefully Helpful.

Login| BloggerPlugin| ColourCodes| BloggerStop| BloggerTips| Learn Php/Java/Html| CoolTemplate| BlogSkin| Title Bar Maker| Cursors|

The Lyric.
Here's a story of a boy,
Living in the lonely world,
A hidden note, A secret crush,
A little girl who talks too much.

Well, I'm standing in the crowd,
And when you smile I check you out,
But you don't even know my name,
You're too busy playing games,

And I want you too know,
If you lose your way,
I won't let you go.

If I cut my hair,
If I change my clothes,
Will you notice me?

If I bite my lip,
If I say hello,
Will you notice me?


La Estrella - Part 11
Saturday, August 14 at 12:16 AM 0 bersuara
Novel Versus karangan Hlovate terselit di tangan. Matanya masih ligat mengejar ayat-ayat di dalam novel tersebut. Ada sesetengah bahagian dalam novel tu macam kena dengan batang hidung sendiri. Tapi dah menjadi lumrah sikap manusia, kena rajin dan selalu di ingatkan. Teringat petang tadi.

“ Tu beli apa tadi dekat MPH tuh?” sambil memuncungkan mulut ke arah beg kertas di tangan Aryni.

Spontan idea nak datang MPH tengok buku tadi masa tengah jalan-jalan. Teringat sekali nak beli buku rujukan subjek Human Anatomy  untuk sem depan. Lagipun dari rumah Aryni dah bising-bising nak singgah MHP nak cari buku Hovat? Hlovate? apekenamaentah..

“ Ni ha, novel Versus. Best novel-novel Hlovate neh..Along mesti baca!” 

“Best hapenye, Along tengok macam sama saja dengan novel-novel melayu yang lain..” malas dia menjawab. Sungguh apa, tiap kali nama novel melayu, mesti bab cinta..paling tidak kurang..cinta bersegi-segi. Muak sudah nak baca. Tak ke geli asyik baca cerita macam tu, lepas tu menangis-menangis macam diri tu yang hilang kekasih hati macam watak dalam novel tu..Haila..

Kepalanya digeleng bawah sedar.

“Along dengar tak ni.” kata-kata Aryni menyentap diri kembali ke dunia realiti.

“Er..apa tadi..”

“ La..ni mesti angau sampai ke paris...tinggal orang sorang-sorang dekat sini...”

“..adik cakap...esok kita beli tiket flight pergi paris jumpa kekasih hati yang bawak angau tadi...” Aryni sengih mengusik.

“Ish...budak ni..ke situ pulak dia...”

“..neway..nanti balik...nak pinjam novel tu...”

“ No problemo, adik dah baca ni banyak kali dah, tapi pinjam yang kawanlah...ni pun just untuk peringatan diri sendiri masa lupa...”

Betul, kadang diri kita terleka. Allah ni Maha Mengetahui. Dia hantar peringatan guna macam-macam cara. Tinggal lagi diri sendiri nak nampak atau tidak. Walaupun sesetengah pelajar oversea dapat hidayah masa dinegara orang, yakni baru terasa nak hargai apa itu Islam bila di kalangan penganut agama yang lain, diri ini rajin dikuasai anasir negatif. Bukan tak ada usrah, tetapi diri sendiri yang cari macam-macam helah untuk mengelak. Sebiji dirasakan macam dalam novel Hlovate ni..Dark Side Versus Bright Side..Sungguh..Memang susah untuk diterima..

“Assalamualaikum..”

Pintu bilik terkuak.

“ Along buat apa?...”

“ ..mummy ajak makan sekali...” pandangannya mencerun ke arah Aryna yang duduk di atas katil bersandarkan bantal.

“Ai..ai captain...” halaman 65 ditanda dengan lipatan, terus membontoti Aryni ke meja makan..

*************

Dah dua minggu empat hari berlalu semenjak dia menjejak kaki ke rumah. Balik kali ni terasa sesuatu yang perlu dilakukan. Sesuatu yang perlu diubah. Terasa akan kekosongan yang amat di sudut jiwa. Macam something missing. Semua dirasanya tiba-tiba jatuh dari langit semenjak menghabiskan halaman terakhir novel Versus itu. Betullah apa yang Hlovate tu tulis. Kita ni buat benda basic aje, benda sunat, benda yang digalakkan tu punya liat nak kerjakan... tapi dah rasa lengkap habis walaupun dengan benda basic tuh... Haila...your bad Nur Aryna Badlishah...

Pintu bilik bertentangan dengan biliknya diketuk perlahan.

Tak ada sebarang bunyi dari dalam lalu di bukanya perlahan.

“ Laaa, pergi mana pula lah budak ni..Ingat tadi nak ajak sembang..” tujuannya untuk memulangkan novel yang baru dihabisnya tadi, namun tuan punya tiada.

“ Letak atas meja ajelah...” gumamnya sendiri.

Sewaktu berpusing dari meja belajar, pandangan anak matanya jatuh ke kulit buku berwarna merah jambu yang terselit disebelah bantal di atas katil.