Kami
A few words about Us.


Assalamualaikum
Hamba Allah yang mencari erti kehidupan.
Menulis sekadar mengisi masa lapang.
Menyalurkan jiwa melalui tulisan.
Kesempurnaan orang lain menyempurnakan kekurangan diri kita.
Setiap yang datang akan pergi jua.
Setiap yang berlaku tersembunyi hikmah tersendiri.
Kepada Dia kita berserah

Note

Segala hasil penulisan diharap tidak disalin oleh mana-mana pihak.
Allah melihat segala tindakan kita.


Content
All I care.

Aku Introvert - Lifhae
Keeping secret and remain silent sometime be the curse.
» [Intro]
» [1]
» [2]
» [3]
» [4]
» [5]
» [6]
» [7]
» [8]
» [9]
» [10]

» [11]
» [12]
» [13]
» [14]
» [15]

La Estrella - Lifhae
It's not what you feel, It's how you feel it existance.
» [Intro]
» [1]
» [2]
» [3]
» [4]
» [5]
» [6]
» [7]
» [8]
» [9]
» [10]
» [11]
» [12]
» [13]
» [14]
» [15]

Bloodties - nouhainaz
Being strong sometimes weak.
» [Intro]
» [1]
» [2]
» [3]
» [4]
» [5]
» [6]
» [7]
» [8]
» [9]
» [10]
» [11]
» [12]
» [13]
» [14]
» [15]
» [16]
» [17]
» [18]
» [19]
» [20]
» [21]
» [12]
» [13]
» [14]
» [15]

BlogRoll
See them.

Follow Us

Lifhae| AliaAllias| Penulisan2U| Empty|

Your link here? Apply

The Guide
Hopefully Helpful.

Login| BloggerPlugin| ColourCodes| BloggerStop| BloggerTips| Learn Php/Java/Html| CoolTemplate| BlogSkin| Title Bar Maker| Cursors|

The Lyric.
Here's a story of a boy,
Living in the lonely world,
A hidden note, A secret crush,
A little girl who talks too much.

Well, I'm standing in the crowd,
And when you smile I check you out,
But you don't even know my name,
You're too busy playing games,

And I want you too know,
If you lose your way,
I won't let you go.

If I cut my hair,
If I change my clothes,
Will you notice me?

If I bite my lip,
If I say hello,
Will you notice me?


La Estrella - Part 7
Wednesday, June 9 at 11:15 PM 0 bersuara

Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku disiang dan malammu

Kepalanya berat. Titis-titis jernih mengalir tanpa dipaksa. Terasa dirinya sangat lemah. Lemah dalam menempuh erti kehidupan dihadapannya sekarang. Hanya disebabkan seorang yang bergelar insan yang tersayang. Gadis itu. 

Kertas ditangannya dikoyak sehalus-halusnya seperti apa yang hatinya terasa sekarang. Hancur. Yang dulu disangkakan kebahagian yang menanti berakhir dengan sisa jiwa yang terseksa. 

" Argggghh..kenapa mesti aku!.." dijeritnya sekuat hati..

Di atas bukit itu menjadi saksi saat bahagia mereka..dan di bukit itu jugalah menjadi saksi jiwanya berkeseorangan sekarang.

*********

Vanilla Twilight - Owl City berlagu. Lantas tangannya mencapai iPhone di penjuru meja. Jam diatas meja menunjukkan pukul 11.47 minit malam.

"Haishh...siapalah yang telefon lewat malam ni..time nak buka buku aje, macam-macam ujian datang.." 

Nuratul Syima. Nama yang tertera di skrin.

" Hello, Assalamualaikum..Fauzi bercakap..."

" Gie..Ayie ada tak..? Terdengar suara seperti dalam kegusaran..

" Dia tak ada..keluar katanya..kenapa? "

" Owh..okey then..bukan apa..aku tak sedap hati lah...try call..tapi not reachable.."

" Hurm..nanti aku try call..." diam..

" Syima.." terhenti...dia serba salah untuk meneruskan pertanyaannya itu..

" Sejak last engkau berdua keluar hari tu..aku nampak dia asyik monyok je..senyum pun tidak..macam dah hilang sense..sepuluh patah orang tanya..sepatah aje dia balas..macam dah tak berperasaan kadang-kadang..ada apa-apa berlaku ke antara engkau orang? " sepatah-sepatah diungkapkan..tidak langsung diberi peluang untuk syima mencelah..

" Kam..." belum sempat dia menjawab..

" Aku tahu..itu masalah antara engkau orang..Ayie memang langsung tak mahu bercerita..yang dijawabnya.. tak ada apa-apalah..masalah sikit aje.."

"...tapi takkan masalah sikit aje sampaikan dalam kelas sikit-sikit termenung..hilang focus.." dia menyambung.

"Tut..tut..." terdengar bunyi talian dimatikan..

" Lah..budak ni..belum sempat aku nak dengar jawapan..terus diletaknya...haish.."

" Hah..malas lah aku nak layan..essay aku tu pun belum habis lagi..lusa dah nak kena submit.."

Message To : 012-3456789 ( Ayie )
Ayie, Syima call aku..dia cari engkau.

Punat ditekan..

Message sent.

*********

Pintu biliknya terkuak sebaik salam dijawab dari dalam.

" Lia..esok kelas engkau pukul berapa?. '

" Pukul 10.00..kenapa? "

" Err...Aku tumpang engkau boleh?.." diketapnya bibir bawah..

" Motosikal aku hantar servis petang tadi..esok petang mungkin baru siap..boleh?..Puullleeesss.."

" Eeee..mengadanya kawan aku sorang ni.."
" Ye...ye.."

" Ini yang buat aku sayang sangat dekat engkau..ngeee.."